Lente
Lieve mensen,
De lente is in volle gang. De natuur boost en staat in volle glorie. Eerst vocht, dan warmte. Ook ik voel de lentebeweging, haar uitbottende kracht en het laten groeien. Op mijn tempo, ritme en met mijn eenvoud en kracht. Kan ik deze beweging helemaal toelaten en volgen? Soms wel, en soms ook niet. Dat is wellicht eigen aan ‘mens zijn’.
Vorige week rondde ik de eerste reeks van de lessen over het ‘Levenskrachtritueel’ af. Ik creëerde een evenwicht tussen voldoende uitleg en het aanleren van de bewegingen. Aanleren is een noodzakelijke eerste stap om je daarna helemaal onder te dompelen in de ervaring.
Dan sluit ik zacht mijn ogen.
Luister ik met mijn lichaam.
Omarm met mijn hart.
Ervaar rust met mijn hoofd.
Zo val ik op mijn plek.
Kan jij deze beweging helemaal toelaten en ontspannen volgen? Ik wens het je van harte.
Levenskrachtige groet voor jou,
Marijke